M.K.E.M.L 9/B
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

9/B'nin Tarlasina Hosgeldiniz
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Jean-Luc Godard

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
DaRk PeRsOn
Admin
Admin
DaRk PeRsOn


Mesaj Sayısı : 161
Yaş : 31
Location : İstanbul-Maltepe
Kayıt tarihi : 23/12/07

Jean-Luc Godard Empty
MesajKonu: Jean-Luc Godard   Jean-Luc Godard Icon_minitimePtsi Ara. 24, 2007 10:40 am

Jean-Luc Godard, (1930-...) Jean-Luc Godard 3 Aralık 1930 yılında orta sınıf bir ailenin çocuğu olarak Paris'te doğdu. Babası kendine ait bir kliniği olan bir doktor, annesi ise İsviçre'nin tanınmış bankacı ailelerinden birisinin kızıydı. İkinci Dünya Savaşı sırasında İsviçre'de yaşadı , 1940'ların sonuna doğru ailesi boşanınca Godard antropoloji okumak için 1949 yılında Sorbonne Üniversitesine girdi. Bu zaman dilimi boyunca "Cineclub" ve "Cinemateque"'e katıldı. Godard Yeni Dalga akımını alevlendiren insan olarak bilinen Andre Bazin ile burada tanışmıştır.

Direkt olarak tercüme edildiğinde "Nouvelle Vague" "Yeni Dalga" anlamına gelir, geleneksel Fransa sinema trendinden farklı bir sinema biçimini kullanan, belli bir fikir üzerinde birleşip buna göre film çeken genç bir yönetmen grubunun oluşturduğu bir akımdır. Yeni dalga içinde sayılabilecek yönetmenler Jean-Luc Godard, François Truffaut, Jacques Rivette, Eric Rohmer and Claude Chabrol'dür. 1959 yılında eşzamanlı olarak çektikleri filmlerde verdikleri mesaj aynıdır: "Herkes film yönetmeni olabilir."

Godard Erich Rohmer ve Jacques Rivette ile "Gazette du Cinéma"'yı çıkardı, aynı zamanda sinema ile ilgili makaleler de yazmaya başladı. Bir iki kısa film denemesinin ardından 1960 yılında Breathless'in çekimini tamamlamıştır. Bu film dünya sinema tarihinde yeni bir çağ açmıştır. Godard'ın sinema serüveni dört ayrı parçada izlenebilir.

İlk bölüm yeni dalga peryodu anlamına da gelebilir, Breathless (1960), Weekend (1967), One plus one (1968) bu zamanın ürünleridir.Bu süre boyunca Godard deneysel çalışmalar yapmış , o günlerin önde gelen felsefi görüşlerine özellikle varoluşçuluk üzerine bina edilmiş sinema tezlerini göz önüne almıştır. Tüm bu deneyler örneğin yeniden tanımlanan senaristlik, Bertold Brecht teorisinin sinematik uygulanması, geleneksel montaj biçiminin reddedilmesi, kamera ve ses sisteminin deneysel olarak farklı biçimlerde kullanılması gibi sayısız kullanım modern sinemanın olasılıklarını genişletmiştir. Bu dönemde Godard filmleri iletişim kopukluğu içindeki modern insanın farklı yaşam biçimlerini, rasyonel olmayan sosyal sistemleri, politik tartışma ve olayları kendine konu olarak alır.

Godard proleter inancı ve filizlenen Maoizmin eşliğinde sesini bu görüşlerden yana yükseltmiş ve burjuva sinema sitemi için film yapmayı reddetmiştir. Fransa mayıs devrimi öğrenci lideri Jean-Pierre Corin ile 'Dziga Vertov Group'u kurmuştur. Bu dönem 'Dziga Vertov stage' olarak adlandırılır ve Le gai savoir(joyful wisdom '68) , Tout va bien (everything's fine '72) filmleri arasındaki zamanı içine alır. Dzig Vertov sınıf çatışmasını analiz eden ve montajı devrimci bir formda kullanmaya çalışan Rus bir yönetmendir. Bu dönem boyunca Godard proleteryanın devrimi için savaşan insanlar için filmler yapmış ve ticari film sisteminden tamamen kopmuştur.


Jean Paul Belmondo ve Anna Karina Pierrot le fouda.Sonra, Godard kendisini modern dünyadan ayırıp, Grenoble isimli küçük bir şehre yerleşti ve “Eşsiz bir politik filmin sadece kendi ailesine göstereceği bir film olacağı” inancı ile video çalışmalarına odaklandı. Bu safhayı, 3. bölüm ya da 'SonImage period' olarak adlandırılmaktadır. Çünkü, 3. karısı Anne-Marie Miéville ile çok subjektif video çalışmaları yaptığı video prodüksiyon stüdyosunun ismi 'SonImage Film Company' idi. Godard dikkatini video yoluyla birçok insanla yaygın iletişim kurma imkanına verdi ve politik ideolojiden çok genel olayları ve insanların tecridini işledi.

1979 yılında Godard ticari sinema dünyasına tekrar geri dönmüştür. Bu geri dönüşten bu güne kadar geçen süre dördüncü dönem olarak adlandırılır. Hala devam eden bir süreç olduğu içinde bu dönemde çektiği filmlerin karakteristik özellikleri arasında bir uygunluk ve ortak payda bulmak kolay değildir. Godard bu dönmede de yeni arayışlara devam etmiş , yeni bir felsefik yaklaşımla farklı sinematik deneyler yapmaya, insan varoluşunun ve bazen de dinsel duyumun en derinlerini inmeye çabalamıştır.

***

Filmografi

-İlk Dönem Filmleri
Jack Palance Le Méprisde.Nefes Nefese (A Bout de Souffle), 1959
Küçük Asker (Le Petit Soldat), 1960
Kadın Kadındır (Une Femme est une Femme), 1961
Hayatını Yaşamak(Vivre sa Vie), 1962
Jandarmalar (Les Carabiniers), 1963
Nefret (Les Mépris), 1963
Çete (Bande a Part), 1964
Evli Bir Kadın(Une Femme Mariée), 1964
Alphaville, 1965
Çılgın Pierrot (Pierrot le Fou),1965
Erkek Dişi (Masculin Féminin), 1966
Amerikan Malı (Made in USA), 1966
Onun Hakkında Bildiğim İki Üç Şey (Deux ou trois choses que je sais d’elle), 1967

-Politik dönem filmleri Çinli Kız (La Chinoise), 1967
Haftasonu (Weekend), 1967
Şen Bilgi (Le Gai Savoir), 1968
Diğerleri Gibi Bir Film (Une Film Comme les Autres), 1968
Bir Artı Bir (One Plus One), 1968
Bir Amerikan Filmi (One Amerikan Move), 1968
İngiliz Sesleri (British Sounds), 1969
Pravda, 1969
Doğu Rüzgarları (Vents d’Est), 1969
İtalya’daki Mücadeleler (Luttes en Italie), 1969
Zafere Kadar (Jusqu’a la Vitoire), 1970
Vladimir ve Rosa (Vladimir et Rosa), 1971
Herşey Yolunda (Tout Va Bien), 1972
Jane’e Mektup (Letter to Jane), 1972

-Filmin içinde video Burada ve Heryerde (Ici et Ailleurs), 1974
İki Numara (Numéro Deux), 1975
Nasıl Gidiyor? (Comment Ça Va?), 1976

-Televizyonda video
Altı Kere İki: İletişim Üzerine ve Altına(Six Fois Deux: Sur et Sous la Communication), 1976
Dere Tepe Fransa/İki Çocuk (France Tour Détour/Deux Enfants), 1977-1978

-Filmden önce video (senaryo, el yazmaları, denemeler...)
Kaçan Kurtulur – Hayat (Sauve Qui Peut – La Vie), 1979
Çile (Passion), 1982
Adı Carmen (Prenom Carmen), 1982
Selam Meryem (Je Vous Salue Marie), 1983

-Filmden sonra video Çile Filminin Senaryosu (Scénario du Film Passion), 1982
Freddy Bauche’a Mektup (Lettre a Freddy Bauche), 1982

-Film yerine video
Grandeur et Décadence d’un Petit Commerce de Cinéma, 1986
Meetin’ WA, 1987
King Lear, 1987

-Film, sinema, imajlar,ya da genel üzerine video
Soft and Hard: Conversation Between Two Friends on a Hard Subject, 1986
Puissance de la parole, 1988
On s’est tous défilé, 1988
Histoire(s) du cinéma, 1988
Le Rapport Darty, 1989
L’Enfance de l’Art (How Are The Kids), 1990
Bu süreç içindeki filmleri
Détective (Dedektif), 1984
Soigne ta Droite (Sağını Kolla),1987
Nouvelle Vague (Yeni Dalga), 1990
For Ever Mozart (Daima Mozart), 1996
Eloge de l’Amour (Aşka Övgü), 2001
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://mkeml9b.yetkin-forum.com
 
Jean-Luc Godard
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
M.K.E.M.L 9/B :: Kültür - Sanat - Tarih - Biyografi - Şiir :: Güzel-Sanatlar-
Buraya geçin: